Mrežni marketing (engl .: Network Marketing, ili Multi-Level-Marketing (MLM), marketing po preporuci na području marketinga , označava sustav koji koristi preporuke osobe od povjerenja za svrhu poslovanja pri prodaji roba ili usluga.
Kod izravne prodaje tvrtka svoje proizvode ili usluge izravno nudi krajnjim korisnicima, bez posrednika ili preprodavača.
Sustavom mrežnog marketinga proizvode prodaju ili posreduju samostalni prodavači. Pri izravnoj porodaji tvrtka koristi u prodaji zaposljeno specijalizirano osoblje. Umreženik će se samo zaraditi proviziju ako uspije prodati određenu uslugu ili proizvod.
Posao se nudi u tiskanim medijima, na letcima, naljepnicama, a oglašivači samo snose njihov trošak. Prodavači uglavnom ne primaju plaće ili slične fiksne i od prodaje neovisne isplate.
Često se izjavljuje, da si navodno svatko može odrediti koliko za svaki dan ili mjesec želi zaraditi. "Kvaka" ili glavni uvjet je medutim, da prodaja cvate.
Važan preduvjet za uspjeh mrežnoga marketinga je u kvaliteta i količina zastupnika koje koje distributor (tzv. “sponzor“) pridobije. Potraga za suradnicima obično počinje prvo s rođacima, prijateljima i poznanicima ( "toplo tržište") pri čemu te osobe smatra sve češće potencijalnim kupcima.
Svojstva mrežnog marketinga
Mrežni marketing je način distribucije, u kojem tvrtka prodaje svoje proizvode putem samostalnih distributera krajnjim kupcima. Kupci također mogu djelovati kao samostalni „konzultanti“ ili prodavači i u ponovnoj prodaji proizvoda. U mrežnom marketingu se ne radi o čistoj izravnoj prodaji ili izravnom marketingu, pri kojim se izravno u maloprodaji prodaju proizvodi od tvrtke koja proizvodi. Glavna značajka mrežog marketinga je strogo okomita struktura sustava distribucije. Pojam „mreže“ name nije ispravan, jer su strukture u mreži vodoravno, okomito i dijagonalno povezani jedni s drugima i međusobno djeluju. U mrežnom marketingu vlada međutim od vrha do dna strogo hijerarhijska struktura po okomici. Ova struktura dovodi do brojčano raširenog distribucijskog sustava s velikim brojem samostalnih konzultanata.Razlika između mrežnog marketinga i izravne prodaje
Premda se obje vrste prodaje temelje se na osobnim preporukama, one se razlikuju u nekoliko bitnih točaka.Kod izravne prodaje tvrtka svoje proizvode ili usluge izravno nudi krajnjim korisnicima, bez posrednika ili preprodavača.
Sustavom mrežnog marketinga proizvode prodaju ili posreduju samostalni prodavači. Pri izravnoj porodaji tvrtka koristi u prodaji zaposljeno specijalizirano osoblje. Umreženik će se samo zaraditi proviziju ako uspije prodati određenu uslugu ili proizvod.
Potraga za novim suradnicima putem oglasa
Tipično obilježje mrežnog marketinga je da se pri oglašavanju u ponudama zaposljenja ne opisuje djelatnost. Riječima poput "rad od kuće", "samostalnost" i "slobodno određivanje radnog vremena" uz istodobno vrlo velike dohodke, kao što su "500-6000 € na mjesec" su vrlo česte.Posao se nudi u tiskanim medijima, na letcima, naljepnicama, a oglašivači samo snose njihov trošak. Prodavači uglavnom ne primaju plaće ili slične fiksne i od prodaje neovisne isplate.
Često se izjavljuje, da si navodno svatko može odrediti koliko za svaki dan ili mjesec želi zaraditi. "Kvaka" ili glavni uvjet je medutim, da prodaja cvate.
Važan preduvjet za uspjeh mrežnoga marketinga je u kvaliteta i količina zastupnika koje koje distributor (tzv. “sponzor“) pridobije. Potraga za suradnicima obično počinje prvo s rođacima, prijateljima i poznanicima ( "toplo tržište") pri čemu te osobe smatra sve češće potencijalnim kupcima.
Nema komentara:
Objavi komentar